۱۰ کشوری که اسمشان را نشنیده‌اید!

 

 

سایت about.com صد و نود و پنج کشور را در دنیا باز می شناسد. بعضی از وبسایت ها ادعا می کنند که ۱۹۶ کشور وجود دارد، در حالیکه بعضی دیگر می گویند که کشورهای کمتری وجود دارد. ولی به نظر می رسد که اکثریت بر این باورند که در کل ۱۹۵ کشور وجود دارد.

به گزارش افكارنيوز، سازمان ملل متحد ۱۹۲ کشور را به عنوان عضو تأیید کرده است. از کل این کشورها در اینجا ده کشور معرفی شده اند که ممکن است تا بحال اسم آنها را نشنیده باشید.

۱. وانواتو
کشوری با جمعیت ۲۴۳۳۰۰ نفر واقع در اقیانوس آرام جنوبی که غذای اصلی در این جزیره کوچک، ماهی است. ۸۰ درصد مردم در دهکده های روستایی زندگی می کنند و غذای خود را در باغچه های خود پرورش می دهند. جاذبه توریستی اندکی به خاطر غواصی و فضای آرام جزیره وجود دارد. ولی اخیراً این کشور در معرض سونامی و زلزله هایی بوده است که به وضعیت اقتصادی کشور ضربه زده است.

۲. نائورو
نائورو با جمعیت ۱۴۱۹ نفر مستعمره سابق امپراتوری آلمان بود و نام مستعار آن جزیره دلپذیر بود. این کشور جزیره ای در میکرونزی، در اقیانوس آرام جنوبی است و در رده بندی کوچکترین کشورهای جهان، مقام سوم را کسب کرده است. این کشور فوتبال دوست نیز می باشد و در عین کوچکی ۷ تیم در لیگ فوتبال خود دارد.

۳. تووالو
تووالو با جمعیت ۱۲۳۷۳ نفر در اقیانوس آرام و بین هائیتی و استرالیا واقع شده است و حکومتی پادشاهی دارد که ملکه الیزابت دوم ریاست حکومت آن را بر عهده دارد. این کشور سابقاً به نام جزایر الیس شناخته می شد. کشوری بسیاری آرام و بدون ارتش که در آن هیچ پولی صرف وسایل دفاعی نمی شود.

۴. کوموروس
این جزیره آفریقایی۷۹۸۰۰۰ نفر جمعیت دارد و بین موزامبیک و ماداگاسکار در اقیانوس هند واقع شده است. کوموروس قبلاً مستعمره فرانسه بود و امروزه ۳۰۰ هزار کوموروئی در فرانسه زندگی می کنند. دین اصلی این کشور اسلام است و ۹۸ درصد مردم آن مسلمان هستند. با آنکه زبان فرانسه، زبان رسمی کشور است ولی به زبان عربی و کوموروئی هم صحبت می شود.

۵. توکلائو
جمعیت: ۱۴۱۶ نفر. قلمروی غیرخودمختار از نیوزیلند که در واقع از سه جزیره تشکیل شده است. این کشور آنقدر کوچک است که پایتخت ندارد و کوچکترین اقتصاد در جهان را دارد و این باعث می شود که به نیوزیلند وابستگی فراوانی داشته باشد. ۹۶ درصد از مردم آن مسیحی و ۵۷ درصد از آنها زن هستند.

۶. جزایر پیتکرن
جمعیت: ۵۰ نفر. نام رسمی این کشور جزایر پیتکرن، هندرسون، دوسی و اونو است. این کشور از چهار جزیره آتشفشانی واقع در جنوب اقیانوس آرام تشکیل شده است. زبان بومی انگلیسی و زبان تاهیتی است. کلیسای محلی آن بسته شده است، زیرا فقط ۸ نفر دائماً به این کلیسا می رفتند.

۷. جمهوری ناگورنو - قره باغ
کشوری با جمعیت ۱۱۰ هزار نفر که در واقع یک جمهوری مستقل است و بین ارمنستان و آذربایجان قرار دارد. جنگ ناگورنو-قره باغ در سال های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ منطقه ای باقی گذاشت که یکی از مناطق پر مین در اتحاد شوروی سابق است. این کشور توسط هیچ کشور دیگری از جمله ارمنستان به رسمیت شناخته نمی شود و ۹۵ درصد از جمعیت آن ارمنی هستند، ۵ درصد دیگر یونانی یا کرد هستند.

۸. پالائو
۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و در سال ۱۹۹۴ استقلال یافته است (به نام بلائو نیز شناخته می شود). جزیره ای در اقیانوس آرام و در حدود ۵۰۰ مایلی فیلیپین است که از ۲۰۰ جزیره کوچک تشکیل شده است.

۹. سائو تومه و پرینسیپ
با ۱۶۳ هزار نفر جمعیت رسماً به عنوان جمهوری دمکراتیک سائو تومه و پرینسیپ شناخته می شود. این جزیره پرتغالی زبان در خلیج گینه واقع شده است. این جزیره کوچکترین کشور دنیاست.

۱۰. جزایر مارشال
این کشور ۶۲۰۰۰ نفر جمعیت دارد و از جزایر مرجانی تشکیل شده است و در وسط اقیانوس آرام و در شمال نائورو و جنوب جزیره ویک واقع شده است. اندازه این کشور تنها ۷۰ مایل مربع است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 5 دی 1391برچسب:۱۰ کشوری که اسمشان را نشنیده‌اید!,
ارسال توسط reza